- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Нерядко добрите новаторски идеи са в основата и на успешни бизнес начинания, затова всеки стимул за креативността на хората от нашия регион е добре дошъл. Това е и една от идеите на организирания за трета поредна година конкурс New Europe 100, който има за цел да покаже потенциала на гражданите на Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Радващаото за нас е, че сред финалистите отново има няколко българи.
Според обявения днес пълен списък с финалисти в третото издание на класацията New Europe 100 отличените българи са:
Прочетете още: 7 българи са сред 100-те строители-новатори на Европа тази година
- Атанас Киряков, изпълнителен директор на Ontotext, чиито продукти се използват от BBC, British Museum и от големи търговски компании.
- Стефан Стоянов, заместник кмет на Пловдив, въвел програмата Монтесори в детски градини и други образователни проекти.
- Антон Ценов и Николай Андонов, основатели на Start it Smart, платформа за обучение и теренинги на млади предприемачи.
Припомняме, че класацията New Europe 100, организирана от Res Publica, Google, Международния Вишеградски фонд и Financial Times, в сътрудничество с много други институции в ЦИЕ, цели да подпомогне региона, като отличи лидерите, които са отговорни за позитивна промяна. Конкурентите в NE100 създават приложения, прокарват социални инициативи, организират събития, които са нужни на гражданите на Европа и света. Общото между тях е, че споделят креативния си заряд и с това спомагат за развитието, както на техните проекти, така и на целия регион на ЦИЕ.
Както обикновено, и в третото издание на NE100 лидерите са избрани от организаторите на базата на публични номинации и предложения от официалните партньори. Тази година финалистите са индивидуални или бизнес екипи (54%), обществена дейност и политика (29%). Сред останалите категории са наука (10%), медии и култура (7%).