Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Нежният пол срещу VR = почти сигурно загубена битка и за двете страни

Що е то VR болест, какви са симптомите и защо от нея страдат предимно жените? Има ли начин за преодоляването на този вид “кинетоза” и може ли той да повлияе на бъдещето на технологиите за виртуална реалност? Това са част от въпросите, на които потърсихме отговори, а последните обобщихме в следващите редове.

29 ноември 2016
7933 прочитания
4 одобрения
0 неодобрения
Страница 1 от 2

Стягане в гърдите, главоболие, дезориентация, позиви за повръщане …това са симптоми на един куп неразположения със страшно звучащи латински наименования, а също и на незаразната и не особено страшна, но за сметка на това доста често срещана и изключително неприятна морска болест … която, оказва се, можем да прихванем, дори без да мърдаме от удобството на иначе неподвижното си любимо кресло – ако се отдадем непредпазливо на така модерните напоследък VR забавления.


VR Headsets and the Motion sickness

Естеството на проблема

Независимо от всички усилия на Oculus, Sony и Samsung устройствата за виртуална реалност продължават да предизвикват подобни усещания у голям брой хора. В началото на миналия месец например много потребители на току що излязлата PlayStation VR били крайно разочаровани от невъзможността да използват пълноценно скъпия хедсет поради постоянни пристъпи на прилошаване …

Прочетете още: PS VR: игрите, предпазни мерки и социални компоненти

Никой не го може по-добре от Джим Кери

Как изглежда прилошаването? ... никой не го може по-добре от Джим Кери ...

Разбира се, това не е чак  толкова изненадващо, нито пък е непознато историческо явление – т.нар. кибер-болест в миналото е била свързвана и с други технологични устройства. Социалният и икономическият ефекти в случая обаче могат да бъдат лесно подценени, защото в края на краищата не става въпрос само за невъзможността на група ентусиасти да се забавляват до забрава. На практика проблемът е доста по-глобален и по-сериозен поради поне две причини. Първо, заради неконтролируемите пристъпи на “кинетоза”  не е възможно да се използва потенциалът на VR комплектите при лечението на посттравматичен стрес (ПТСР) и да се оказва медицинска терапия на хората, които са изгубили крайник или са преживели инсулт. Второ, скорошни изследвания показват, че заради кибер-неразположения извън борда на виртуалната реалност може да се окаже …по-голямата част от нежния пол!

Ето защо виртуалната реалност предизвиква прилошаване

Но как все пак VR съдържанието може да предизвика прилошаване? Вгледайте се внимателно в тази картинка и ще разберете ...

Общоизвестен факт е, че жените са доста по-податливи на морската болест в сравнение с мъжете. Нежният пол често “увяхва” в коли, самолети и на кораби, а сега, по всичко личи, и във виртуалната реалност. След използване на VR-системи много потребители действително усещат неразположение, потвърждава в интервю професорът по кинезиология Томас Стофриген (Thomas Stoffregen) от университета на Минесота. И според специалиста, сред “късметлиите” като правило са най-вече хората с не толкова масивни тела и ниско разположен център на тежестта. Т.е. жените.

VR vs ladies

До такъв извод Стофриген е стигнал, след като е обобщил резултатите от собствени статистически изследвания, проведени с помощта на Oculus Rift и междувременно потвърдени и от проучвания на други учени.


Продължава на следващата страница

4 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Lifestyle"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Нежният пол срещу VR = почти сигурно загубена битка и за двете страни"



    

абонамент за бюлетина